sobota, 8 stycznia 2011

Dlaczego nie Sneijder, a "galaktyczna" trójka Barcy ?

Złota Piłka, dlaczego dla jednego z trzech zawodników Barcelony (Messi, Iniesta, Xavi), a nie dla Sneijder'a ? Finałowa Gala wręczenia Złotej Piłki już tuż tuż, a wiele osób zadaje sobie nadal to samo pytanie, dlaczego nie ma "na pudle" holendra, przecież to on prowadził Holandię do finału w RPA, to on prowadził Inter i poprowadził go do zwycięskiego boju w finale Champions League, bądź co bądź ale na symbolicznym dla niego Santiago Bernabeu. Brak jego osoby w czołowej trójce był dla mnie tuż po ogłoszeniu pierwszej trójki trochę "dziwny" gdyż w porównaniu z Messim na papierze to holender wygrywa, w mojej opinii 2-0. Dlaczego 2:0 zapytacie ? Sneijder wygrał LM i zagrał w finale MŚ, a Messi ? Zaznaczę że nie czynię porównań z Xavim czy Iniestą bo ten wynik byłby zdecydowanie bardziej porównywalny (odpowiednio 2-1 dla Sneijdera oraz 2-2 z Iniestą). Jednak po dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku że jego brak na podium mogę sobie dosyć łatwo wytłumaczyć. Nie bez powodu w temacie napisałem o "galaktycznej" trójce (i to beż żadnych skojarzeń z drużyną z Madrytu). To jak gra klub z FC Barcelona pod wodzą Messiego, Iniesty oraz Xaviego każdy zainteresowany tematem Złotej Piłki zapewne wie. Wystarczyło mi abym popatrzył chociażby na ostatnie Gran Derbi a w moich oczach Sneijder blednie. Ktoś powie "o czym on pisze", "co on wypisuje", "porównuje całą drużynę do jednego zawodnika", "trzech na jednego", ale czy ten sport to nie jest gra zespołowa która aby nie uśpić widza powinna być widowiskowa, prowadzona szybko, z polotem. Powiecie fan Barcelony, nie jestem wielkim fanem Barcelony jak również Interu Mediolan klubu w którym występuje Sneijder. Natomiast jestem wielkim zwolennikiem efektownego futbolu, jego wyższość nad efektywnym jest dosyć spora. Mając do wyboru spędzenie wieczoru przed telewizorem oglądając mecz Barcelony bądź Interu, zdecydowanie wybiorę ten Barcelony, i nie będę chyba jedyny który dokonałby takiego wyboru. W jednym zapewne przyznacie mi racje, oceniłem tą sytuacje na bazie własnych upodobań, własnego gustu, a jak wszyscy wiemy o nich się nie dyskutuje. Kto wie, może podobnie jak ja myśleli Ci co wybierali finałową trójkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz